Daca un roman obisnuit ar avea la
dispoziţie un buget nelimitat si daca ar lua decizii de cumparare exclusiv in
baza criteriului calitatii, atunci el ar folosi notebook-uri Apple, ar merge la
concertele U2 si Holograf si ar dori sa mearga la meciuri de fotbal cu FC
Barcelona. In categoriile comerciale ale cercetarii QUDAL, cetatenii romani numesc, de exemplu, ca furnizori al celui mai inalt nivel de calitate: Samsung (categoria: telefoane mobile); Nivea (crema de fata); Adidas (imbracaminte sport); Orange (servicii de telefonie mobila); Kandia (ciocolata neagra); Catena (lant de farmacii); Visa (card de credit) etc.
Acestea sunt rezultatele primei Cercetari
QUDAL – QUality meDAL - DEEPMA in Romania, efectuata in luna martie a acestui
an de organizatia elvetiana ICERTIAS - International Certification Association
GmbH, cu sediul la Zurich, prin intermediul unui sondaj online pe un grup de
1.200 de cetateni romani, utilizatori de internet, cu varsta de peste 15 ani.
Intreaga cercetare QUDAL in Romania a
cuprins peste o suta de categorii comerciale si necomerciale (de exemplu,
laptele de cea mai buna calitate, masina de cea mai buna calitate, cantaretul
roman cel mai bun, etc.). Primele rezultate ale acestei cercetari complexe au
fost procesate deja si sunt gata pentru a fi analizate.
Dupa cum subliniaza ICERTIAS, Cercetarea
QUDAL – QUality meDAL doreste sa popularizeze calitatea si importanta acesteia.
ICERTIAS mentioneaza ca „prin proiectul QUDAL dorim sa atragem atentia
consumatorilor asupra faptului ca au tot dreptul la o viata mai buna si sa
pretinda calitate pe piata in schimbul banilor lor.”
In cadrul Cercetarii QUDAL – QUality meDAL,
romanii au fost intrebati ce ar cumpara si ce ar folosi daca banii nu ar fi
deloc o problema, si daca ar lua in considerare numai si numai calitatea pentru
a decide cumpararea si consumul.
Astfel, cercetarea QUDAL – QUality meDAL ne
ofera o imagine complet noua a Romaniei si a pietei romanesti si arata ce cred
romanii despre valoarea si calitatea existenta si modul in care le recunosc si
le evalueaza. Aşadar, cercetarea de piata QUDAL nu masoara cota de piata (vanzari),
nici puterea unui brand, ci numai experienta si opinia consumatorilor cu
privire la cine le ofera cel mai inalt nivel al calitaţii in anumite categorii
in tara lor.
Modul in care gandesc romanii cand au in
minte notiunea de cea mai inalta calitate este, poate, cel mai bine ilustrat de
Cercetarea QUDAL - Quality DEEPMA privind categoria – „Cele mai bune cluburi
sportive din lume”.
Cetatenii din Romania care au participat la
studiul QUDAL au primit urmatoarea intrebare cu privire la aceasta
categorie: „In opinia dvs., care este,
in prezent, cel mai bun club sportiv (indiferent de tipul sportului) – va rugam
sa precizati numele complet al clubului.” Majoritatea persoanelor au raspuns la
aceasta intrebare cu „FC Barcelona”.
Cand cetatenii romani au fost intrebati
care este, in prezent, cel mai bun producator de notebook-uri din lume,
majoritatea au raspuns: „Apple”.
Lady Gaga, considerata cea mai buna
cantareata, iar Simona Halep – cel mai bun sportiv roman.
Intrebarea privind cel mai bun grup de
muzica din lume a primit, de la majoritatea romanilor, raspunsul „U2”.
In
categoria celui mai bun cantaret sau solist din lume, primul loc a fost ocupat
de „Lady Gaga”. Fotbalistul Lionel Messi a ocupat locul 1 ca „cel mai bun
sportiv”, in opinia cetatenilor romani.
Cand este vorba despre calitatea
persoanelor si organizatiilor etc., cei intrebati in cadrul studiului Romanian
QUDAL Research au plasat-o pe Simona Halep pe primul loc ca cel mai bun sportiv
roman, iar locul intai pentru cel mai bun club sportiv (indiferent de sport) a
fost ocupat de clubul de fotbal FC Steaua Bucuresti.
In categoria cel mai bun grup de muzica
romanesc, majoritatea romanilor
participanti la cercetarea QUDAL in Romania au mentionat Holograf, in
timp ce Andra este castigatoarea absoluta desemnata de romani la categoria „cel
mai bun cantaret din Romania”.
Pe mine ma pun pe ganduri o parte din rezulate deoarece indica, indirect, nivelul de cunostinta al romanilor in diverse domenii si o tendinta de cramponare asupra unor produse relizate de unele brand-uri care, in unele cazuri, au fost demult depasite de alte brand-uri. Nu cred ca romanii stau foarte bine cu informarea si mai mult cauta ceva "de fite", nu ceva neaparat bun. La muzica au plasat-o pe Lady Gaga in topul celor mai bune cantarete din lume. Ea este foarte populara, e drept. E buna, are voce, are aparitii foarte bune, dar nu e cea mai buna voce. Exista voci mai bune de care romanii se pare ca nu stiu sau pe care nu le stiu aprecia chiar daca le-au auzit. La fel cu Apple si Samsung, sunt foarte cunoscute, dar exista produse mai bune, la preturi mai ridicate, e adevarat. Insa calitatea e net superioara.
Trimiteți un comentariu