duminică, 22 septembrie 2024

Schimbă definiția frumuseții!

Dove sărbătorește 20 de ani de promovare a frumuseții autentice printr-o nouă campanie aniversară, afirmându-și angajamentul de a nu utiliza niciodată Inteligența Artificială pentru reprezentarea femeilor în comunicările sale de brand. Campania include o expoziție-manifest intitulată Dove – 20 de ani de frumusețe adevărată, organizată în cadrul Art Safari din București, care prezintă modul în care frumusețea reală a fost ilustrată în campaniile Dove de-a lungul timpului.

Din 2004, Dove a transformat industria frumuseții, provocând standardele impuse de societate și susținând o viziune incluzivă asupra frumuseții, care reflectă diversitatea reală a femeilor din întreaga lume. Timp de 20 de ani, Dove a inspirat milioane de femei să se simtă încrezătoare în pielea lor.  

1 din 5 femei ar renunța la 5 ani din viața ei dacă asta ar însemna să aibă aspectul fizic pe care și-l dorește.*

Un studiu recent comandat de Dove* arată că 1 din 5 femei ar renunța la cinci ani din viața ei pentru a obține aspectul fizic dorit. Societatea acordă o importanță exagerată aspectului fizic, amplificând presiunea de a se conforma unor standarde nerealiste de frumusețe. Deși idealurile de frumusețe s-au diversificat de-a lungul anilor, trăsăturile considerate „ideale” rămân dificil de atins și multe femei se simt încă forțate să se încadreze într-un anumit tipar de frumusețe. 

Studiul arată că 68% dintre femei consideră că ar trebui să arate sănătos, 55% cred că ar trebui să fie slabe, 50% doresc o talie subțire, iar 52% aspiră la o siluetă cu forme*.

9 din 10 femei și fete la nivel global** declară că au fost expuse la conținut online care le-a afectat percepția asupra propriei frumuseți

Până în 2025, se estimează că 90% din conținutul online va fi generat de Inteligența Artificială***, ceea ce reprezintă o amenințare majoră la adresa reprezentării frumuseții reale. Conform unui studiu global Dove**, 9 din 10 femei și fete afirmă că au fost expuse la conținut online care le-a afectat percepția asupra propriei frumuseți, în timp ce 7 din 10 femei din România* cred că imaginile femeilor din media sunt modificate digital. 

Totuși, 1 din 3 femei** simte presiunea de a-și modifica aspectul din cauza a ceea ce vede online.

Pentru a marca acești 20 de ani de frumusețe adevărată, Dove a creat un video manifest care subliniază impactul Inteligenței Artificiale asupra standardelor de frumusețe nerealiste și efectele acestora asupra femeilor și fetelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu