luni, 10 aprilie 2017

Visit #myDUBAI


Sigur ca mi-am dorit dintotdeauna sa ajung in Dubai, cine nu-si doreste?!, insa niciodata atat de mult ca anul acesta, dupa ce mi-a povestit o prietena despre cat este de frumos acolo, iar "frumusetea artificiala" pe care o blameaza unii pentru care si strugurii sunt acri uneori este chiar fascinanta! Siguranta, taxiuri ieftine, mancare si cazare la preturi rezonabile, foarte curat, dar si extrem de cald. Cald, as in plaja se face pana la ora 7.00 dimineata. Dupa aceea sunt 195 de grade. Insa, in Dubai exista multe alte activitati pe care le putem bifa intr-o vacanta, fie si una de weekend. Am fost si eu zilele trecute, la o intalnire cu reprezentanţii DUBAI TOURISM (DCTCM) în România pentru a ma lamuri ce-i cu #myDubai :) !


În cadrul întâlnirii cu reprezentanţii presei, desfăşurate astăzi în Sala Enescu a Hotelului Athénée Palace Hilton, reprezentanţii DUBAI TOURISM (DCTCM) în România au declarat că se aşteaptă la o creştere de cel puţin două cifre procentuale a numărului de români ce vor alege Dubaiul ca destinaţie de vacanţă. Publicul ţintă vizat în acest scop de campaniile de marketing şi publicitate desfăşurate de DUBAI TOURISM sunt familiile cu copii. Pentru acestea, oferta actuală se va îmbogăţi cu noile parcuri tematice Dubai Crocodile Park şi Dubai Safari Project, care se vor lansa în 2017.

Estimări bazate pe statistici şi cifre

Conform statisticilor DCTCM, circa 51.000 au vizitat oraşul Dubai în 2016, cu 10% mai mulţi comparativ cu 2015, când Dubaiul a fost ales ca destinaţie turistică de 46.700 de români. În baza acestor date şi a analizei pieţei româneşti de turism, reprezentanţii DCTCM estimează o creştere de cel puţin 10% a numărului de români ce vor alege Dubaiul ca destinaţie de vacanţă în 2017. 


Prezentarea realizată la începutul întâlnirii de Nader Albastaki, Senior Manager, Partnerships International Operations DUBAI CORPORATION FOR TOURISM AND COMMERCE MARKETIG a pornit de la câteva repere istorice ale unui oraş care, practic, nu exista acum 80 de ani. În anii 1940, Dubai era o localitate de circa 10 mii de locuitori şi nu dispunea de apă curentă şi electricitate, iar hrana de bază era peştele.

Galopanta creştere a Dubaiului a început în anii 1970, odată cu deschiderea şi lărgirea Portului Rashid. Alte repere importante amintite de Nader Albastaki sunt lansarea companiei de transport aerian Emirates Airline în 1985, debutul Festivalului Dubai Shopping în 1996, lansarea DTCM un an mai târziu, când statisticile arătau deja că Dubaiul era deja destinaţie turistică pentru 2,1 milioane de vizitatori cazaţi în cele 333 de hoteluri cu o capacitate de circa 17.300 de camere.


 
În 1998, la lansarea clădirii cu o structură arhitectonică impresionantă, Burj Al Arab, încă un puternic simbol al Dubaiului, numărul de turişti atingea 3 milioane.
În 2001, la deschiderea Terminalului Dubai Cruise, numărul turiştilor ajunsese la 3,6 milioane şi a atins 6,4 milioane la deschiderea faimosului Palm Jumeirah în 2006. 



Anul 2008, momentul lansării celui mai mare mall din lume, Dubai Mall, numărul de turişti depăşea 7,5 milioane, iar numărul hotelurilor depăşise 500.

În 2010 s-a deschis Burj Khalifa, cea mai înaltă clădire din lume şi la ora actuală. 


Pragul de 600 de hoteluri a fost depăşit în 2013, an în care cele peste 84.600 de camere au găzduit 11 milioane de turişti. Anul trecut s-au deschis IMG Worlds of Adventure, Dubai Opera şi complexul Dubai Parks & Resorts, iar numărul de turişti a fost de circa 15 milioane.




„Anul 2016 a fost remarcabil pentru noi. Am asistat la deschiderea IMG Worlds of Adventure, Dubai Opera şi complexul Dubai Parks & Resorts. Cifrele sunt impresionante, iar Dubai a devenit al 4-lea cel mai vizitat oraş din lume, iar numărul de vizitatori a depăşit 14,9 milioane. Avem aproape 100 de malluri pentru shopping, inclusiv pe cel mai mare din lume, peste 6000 de restaurante şi cafenele unde se pot servi mii de feluri de mâncare din întreaga lume, inspirate de cele peste 200 de naţionalităţi ce coexistă în Dubai. Anual, avem festivaluri de shopping, de mâncare, de film, de curse, de literatură, de muzică”, a sublinat ALbastaki, reiterând misiunea DCTCM de popularizare şi promovare a Dubaiului ca destinaţie turistică în rândul publicului şi în mass-media.

Pe baza datelor obţinute din statistici şi ananliza acestor cifre, în 2016 Tourism Dubai a stabilit obiectivele pentru 2020: oraşul Dubai să devină destinaţia numărul 1 în lume pentru călătorii, afaceri şi evenimente, destinaţia numărul 1 în lume pentru familii şi cea mai recomandată destinaţie cu cel mai mare număr de turişti care revin.

Creşterea estimată de turişti români se bazează pe abordarea Dubaiului ca destinaţie de familie.




Pentru atingerea obiectivului stabilit pentru România, Doubai Tourism mizează pe proximitatea oraşului faţă de plajă, activităţile de familie propuse de IMG Worlds of Adventure, cel mai mare parc tematic indoor, cele trei parcuri tematice deja existente – Bollywood, Motiongate şi Legoland, dar şi pe inaugurarea a două parcuri noi în 2017 – Dubai Crocodile Park şi Dubai Safari Project.


La acestea se vor adăuga roata gigantică Bluewaters Island & Ain Dubai în 2018 şi parcul tematic Six Flags în 2019. 





Pentru părinţii preocupaţi de siguranţa familiei, Dubai este, conform Aon Hewitt, în top 20 al celor mai sigure oraşe din lume. În plus, în 2017, capacitatea aeroportului Al Maktoum International Airport va ajunge la 26 de milioane de pasageri pe an la finalul anului 2017 şi va atinge capacitatea de 240 milioane de pasageri pe an la finalizarea proiectului de extindere.

Reprezentantii DCTCM au subliniat că pachetele turistice se adresează tuturor bugetelor de familie, susţinând ideea cu procentul de 50% hoteluri de 1-3 stele din totalul de 681 de hoteluri din Dubai şi mijloacele accesibile de transport asigurate de infrastructura metroului şi autobuzelor ce străbat tot oraşul. 







DCTCM (Dubai Corporation for Tourism & Commerce Marketing) a deschis pe 15 decembrie 2016 o reprezentanță în România datorită numărului mare de turiști români care au vizitat Emiratul în decursul anilor 2015 şi 2016: 46.700, respectiv 51.000.














România devine a 3-a țară, după Polonia și Cehia, aleasă de către Guvernul Emiratului Dubai, pentru a găzdui o reprezentanță Dubai Tourism. Estimările agenţiei preconizează o posibilă creștere cu 20% în anul 2017. Creșterea economică, stabilitatea industriei de turism, zborurile directe către Dubai și eliminarea sistemului vizelor sunt factorii importanți care au făcut ca România să fie una dintre piețele extrem de importante în viziunea Emiratului.

Dubai atrage anual aproximativ 15 milioane de vizitatori din întreaga lume, iar acest număr este în creștere. Dubai este în continuă dezvoltare, motivele de a-l vedea si de a-l „trăi” devenind din ce în ce mai numeroase și mai tentante pentru piața turistică românească. În 2020, Emiratul va găzdui „Expoziția Mondială”, ceea ce îl pune pe harta turistică a multor turişti din întreaga lume.






Reprezentanța Dubai Tourism din România va aduce în atenția publicului și a specialiștilor, printr-o comunicare cât mai directă și mai eficientă, evoluțiile și realizările în plan turistic ale Emiratului, obiectivele noi, atracțiile și evenimentele ale căror apariție și intensitate fac din Dubai nu numai destinația care trebuie văzută, ci și experiența contactului unic cu tehnologia și confortul.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search