joi, 24 iunie 2021

Cum reușesc să mă bucur de mare și de plajă, deși fac alergie la soare

Am iubit soarele de când mă știu. De pe la 13 ani făceam plajă de dimineața până seara. Prin vacanțele de vară din liceu, făceam plajă pe bloc, cu prietena mea cea mai bună, așa încât toată vara noi eram de ciocolată. N-o să uit niciodată când ne-a oprit cineva pe stradă și ne-a spus: "Doamneeee, sunteți cele mai bronzate din oraș!". Ani de zile ne-am ghidat la plajă, după replica asta, și întotdeauna ne animam una pe alta: "Hai, trebuie să fim cele mai bronzate din oraș!". Si hahaha și hihihi. Doar că acum patru ani n-a mai fost cu hahaha.

Eram în Zakynthos când m-am trezit într-o dimineață cu cea mai îngrozitoare imagine a mea de până atunci. Miliarde de bube roșii cu vârf alb erau pe toată fața, pe gât, decolteu, umeri. Am început să plâng instant. Nu știam ce am și ce să fac. Eram cu gașca, cazarea era într-un resort izolat de oraș, n-a stat nimeni după mine să caut o farmacie.

Și nici nu voiam să le stric planurile. Am mers așa la plajă și, la sfatul unei grecoaice care prepara săpunuri tradiționale, în zonă, m-am dat pe piele cu ulei de măsline. Și am stat la soare. Da, a urmat jihadul. Pielea oricum super inflamată s-a ars. Bubele alea oribile erau și mai oribile. Mă durea pielea. Nu știam că pielea doare, dar am aflat atunci.
Bref.

A doua zi am ajuns în oraș și am avut noroc să dau peste o farmacistă care și-a dat seama ce am și anume alergie solară. Mi-a dat un gel de spalat, o crema și antihistaminice, ceva varianta grecească a Claritine, cu aceeași compoziție. În două zile, pielea mea arăta deja mai bine. Se retrăseseră bubele, pielea lupta să se refacă.

În vara aia, a trebuit să iau Claritine și pentru drumul până la metrou. Orice rază de soare mă atingea îmi provoca alergie. Peste câteva luni ajunsesem în Tenerife. Iarnă la noi, soare de plajă acolo. Culmea, n-am mai luat pastile, dar n-am avut nici o bubiță.

A doua vară s-a repetat povestea. De vreo trei ori.

Între timp m-am învățat minte și iau 7 zile antihistaminic, în fiecare lună mai. Și am fost ok.

Anul ăsta, în luna mai, am fost în Egipt! Am plecat pe grabă, așa cum fac mai mereu, și în goana de a-mi face bagajul cu o oră jumate înainte să plec la aeroport am uitat să iau Claritine cu mine sau Xyzal (și mai bun!).

M-am luat cu soarele, cu marea, cu plaja, cu resortul, odată ajunsă acolo și am uitat de problema mea! De fapt, eram convinsă că mi-a trecut, că nu mai avusesem probleme de multe luni. Dar nu! În plus, nici n-am avut cu mine cremele de plajă care îmi salvaseră pielea în trecut și m-am dat cu o prostie de cremă. Deși avea SPF 50 nu m-a protejat deloc!

M-am ars groaznic doar în prima zi, mi s-au și exfoliat 10 straturi de piele și am rămas cu pistrui pe umeri.

În fine, ulterior am rezolvat!

Am umblat ceva prin Hurghada până am găsit Avene SPF 50 fluid! Complexul 100% mineral, cu eficacitate și stabilitate de lungă durată, oferă toleranță ridicată și protecție optimă împotriva radiațiilor UVB și UVA.

Textura ușoară, lichidă, hidratează pielea sensibilă fără a lăsa urme albe, oferind un finisaj mat. Nu are filtre chimice, hidratează foarte bine, nu rămâne nici gras și nici alb pe față, este rezistent la apă (foarte important!) și calmează tenul.

Dacă nu știți cum se manifestă alergia la soare, găsiți pe site-ul Notino un articol interesant!

Nu mai fugiți de SPF 50, vă bronzați foarte bine oricum!

De fapt, mai corect ar fi spus: vă bronzați și mai bine! Pielea care se înroșește se va exfolia în maxim o săptămână! V-ați ales și cu suferință, și cu risc mare de apariție a altor afecțiuni grave (nu le pronunț numele), nici bronzate nu sunteți!

Ascultați-mă pe cuvânt că mai pățit cu Soarele nu e nimeni! Protejați-vă pielea cu SPF 50, cel puțin pe față și în primele zile de plajă! Ulterior, puteți coborî la SPF 30 pentru corp. Veți obține o piele de caramel fără nici o urmă de arsură!

Și neapărat hidratați pielea cu un after sun seara, după duș! Always!

Răsfoind acum site-ul Notino, vă spuneam că citeam un articol despre alergia solară, vă că brandul Piz Buin are o cremă dedicată special pielii care suferă de alergie la soare.

Piz Buin Allergy Sun Sensitive Skin Cream Face SPF50 + oferă o protecție eficientă pentru tenul sensibil, predispus la alergii solare. Studiul in vitro a confirmat că această cremă atenuează roșeața și deteriorarea celulară, provocate de soare tenului sensibil. Un studiu controlat, pe un grup de doisprezece voluntari, a avut următorul rezultat: 60 % dintre participanți au remarcat ameliorarea eritemului (înroșirea pielii) cauzat de alergia solară.

Observ și un brand despre care nu auzisem până acum, Ladival. La fel, are creme solare dedicate pielii cu alergie la soare.

Ladival Allergic spray de protecție SPF 50+ previne apariția reacțiilor alergice la soare, protejează pielea față de radiațiile UVA și UVB, produsul este prietenos cu pielea și cu mediul înconjurător. Produsul este rezistent la apă.

O vară frumoasă cu mare, soare, plajă și, mai ales, fără griji!

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search