Dove si The Body Shop se aliaza cu grupuri pentru protectia animalelor si cer Uniunii Europene sa salveze cosmeticele cruelty free in Europa. Marii jucatori din industria de beauty cer consumatorilor sa semneze Initiativa Cetatenilor Europeni, initiata de People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), Cruelty Free Europe, Humane Society International (HSI), Eurogroup for Animals si the European Coalition to End Animal Experiments (ECEAE)
Dove si The Body Shop s-au alaturat PETA, Cruelty Free Europe, HSI, Eurogroup for Animals si ECEAE (reprezentand un total de 100 de organizatii membre din 26 state membre UE*) sa mobilizeze urgent 1 milion de cetateni europeni si sa salveze cosmeticele cruelty free in Europa, in urma amenintarilor la adresa deciziei de lunga durata de interzicere a testarii cosmeticelor pe animale.
In 2004, dupa decenii de campanii facute de consumatori, organizatii pentru protectia animalelor si companii, Uniunea Europeana a interzis testarea produselor cosmetice pe animale.
In 2009, a interzis testele pe ingrediente cosmetice si in final in 2013 a interzis vanzarea cosmeticelor care au fost testate de animale. Abordarea UE a devenit modelul de schimbare a reglementarilor din tarile din intreaga lume.
Si totusi, recentele cerinte de teste venite din partea European Chemicals Agency (ECHA) efectiv distrug interdictia si ameninta progresul adaugat de Parlamentul European din 2018 incoace – interzicerea globala a testarii pe animale a cosmeticelor pana in 2023.
The Body Shop a militat fara incetare impotriva practicii de testare pe animale a cosmeticelor din 1989 – contribuind la actiunea catre interdictia actuala din Europa – in timp ce Dove a petrecut 15 ani pentru a schimba in bine industria de beauty, incepand cu ‘Campaign for Real Beauty’ si lansarea celui mai mare program self-esteem din lume.
Fiind un brand certificat cruelty free, Dove a sprijinit interzicerea globala permanenta a testarii pe animale oriunde in lume, lucrand alaturi de parlamentari, organizatii pentru protectia animalelor si companii cu aceeleasi idei pentru indepliniirea acestui scop.
Cele doua branduri de beauty s-au aliat pentru a mobiliza consumatorii sa ia atitudine pentru a salva interzicerea testarii pe animale in Europa prin semnarea Initiativei Cetatenilor Europeni – un mecanism prin care cetatenii UE pot cere Comisiei Europene sa propuna noi legi.
ECHA propune noi testari pe animale a unor ingrediente cunoscute a fi sigure.
ECHA cere noi testari de ingrediente pe animale, ingrediente care au fost folosite in siguranta de consumatori si manipulate in siguranta in fabrici de ani de zile – chiar si pe acelea folosite numai pentru cosmetice. Daca acest lucru se va intampla, milioane de animale vor fi subiectul testelor crude acolo unde exista si alte modalitati de a genera date sigure.
E timpul sa actionam acum.
Testarea pe animale nu mai este necesara pentru asigurarea sigurantei gratie alternativelor moderne, relevante pentru oameni, non-animal, pe care oamenii de stiinta le-au dezvoltat si utilizat in siguranta de decenii intregi.
Uniti sub aceeasi voce pentru a stopa testarea pe animale a produselor cosmetice, The Body Shop, Dove si organizatiile pentru protectia animalelor cer consumatorilor sa semneze Initiativa Cetatenilor Europeni, solicitand Comisiei Europene:
1. Sa protejeze si sa consolideze interdictia testarii pe animale a produselor cosmetice
Sa initieze modificari legislative pentru a asigura protectia cosumatorilor, a lucratorilor si a mediului pentru toate ingredientele cosmetice fara niciun test pe animale pentru orice scop in orice moment.
2. Sa transforme Regulamentul UE privind substantele chimice
Sa asigure protectia sanatatii umane si a mediului prin gestionarea substantelor chimice fara adaugarea unor noi cerinte privind testarea pe animale.
3. Sa modernizeze stiinta de reglementare in UE
Sa se angajeze, inainte de terminarea mandatului actual, sa elaboreze o propunere legislativa care sa traseze o foaie de parcurs pentru eliminarea treptata a tuturor testarilor pe animale in UE.
Impreuna, ei urmaresc sa obtina 1 milion de semnaturi in cel mai scurt timp pentru o Initiativa a Cetatenilor Europeni – trimitand un mesaj clar ca cerintele ECHA de noi teste incalca politica de testare pe animale ca ultima solutie, cu sprijinul Comisiei Europene, si incalca dorintele cetatenilor UE.
Dar nu o pot face singuri.
Cetatenii europeni pot semna Initiativa www.savecrueltyfree.eu si pot spune Comisiei ca nu accepta incalcarea promisiunii Europei sau a reglementarii care presupune ca animalele sa sufere si sa moara pentru produse cosmetice.
Grupurile comune pentru protectia animalelor declara: “Sondajele arata ca trei sferturi dintre adulti in statele membre UE sunt de acord ca testarea pe animale a produselor si a ingredientelor cosmetice este inacceptabila in toate imprejurarile, iar 70% dintre ei sprijina un plan treptat de eliminare a tuturor testarilor pe animale. Este trist ca inca o data trebuie sa ducem o lupta pe care cetatenii Europei credeau ca au castigat-o deja, dar cu o ICE (ECI) de succes putem face factorii de decizie sa ne asculte, sa protejeze interdictia inovatoare si sa garanteze actiuni concertate pentru a stopa suferinta animalelor din laboratoare in UE odata pentru totdeauna.”
Firdaous El Honsali, Senior Director of Global Communications and Sustainability la Dove spune; “La Dove, suntem ferm impotriva cruzimii animale. Credem cu tarie ca nu sunt necesare testarile pe animale a produselor cosmetic sau a ingredientelor lor si ca exista alternative sigure si umane ce garanteaza siguranta produselor si a ingredientelor pentru multi ani.
Acest angajament ne motiveaza sa luam atitudine pentru a proteja interdictia impotriva testarii pe animale in UE. Impreuna cu partenerii nostril, The Body Shop si grupurile lideri pentru protectia animalelor, indemnam atat colegii din industria de beauty cat si publicul larg sa isi imprumute vocea in lupta pentru stoparea testarii pe animale in UE odata pentru totdeauna prin semnarea acestei Initiative a Cetatenilor Europeni.”
Christopher Davis, Global CSR & Activism Director, The Body Shop International adauga:
"The Body Shop a fost primul brand de beauty din lume care a luptat impotriva testarii pe animale a produselor cosmetice, iar acest angajament a fost in fruntea tuturor campaniilor noastre timp de trei decenii. Munca noastra alaturi de partenerii de campanie Cruelty Free International a dus chiar la interdictia initiala a Uniunii Europene din 2013.
Astazi, cerem UE – casa celei mai mari piete de cosmetice – sa-si tina promisiunea facuta. Suntem mandri sa colaboram cu Dove sub aceeasi voce, impreuna cu toti ceilalti sa stopam testarea pe animale a cosmeticelor in toata lumea, cu sprijinul acestei Initiative a Cetenilor Europeni”.
Trimiteți un comentariu