luni, 19 februarie 2018

Te-neeeee-ri-feeeeee !!! JURNAL foto din TENERIFE

De un an si putin tot aman povestea despre vacanta in Tenerife! Incredibil, dar adevarat! Mi-am adus aminte ca inca nu v-am aratat fotografii din Insulele Canare zilele trecute, cu intens vehiculata vacanta in Tenerife a presedintelui Iohannis! 😃 Eu n-am stat la cinci stele plus, recunosc, insa a fost o vacanta foarte reusita cu bani putini. Daca vrei cu adevarat, sa stii ca este posibil sa ajungi in locuri superbe de pe Pamantul asta si cu bani putini, v-am mai spus asta!
Intr-o zi, prin vara lui 2016 am vazut o poza din Tenerife si am simtit din tot sufletul sufletului ca trebuie sa ajung acolo. Imi place la nebunie sa calatoresc, as pleca in fiecare weekend undeva, macar prin tara, iar lunar in afara Romaniei. Un city break, un weekend, o excursie cat de scurta, numai sa plec undeva, sa vizitez un loc frumos. Mi se parea Tenerife un taram indepartat, de neajuns. Stiam ca e foarte departe si ca vacantele acolo sunt scumpe, insa nu am renuntat la visul meu. Stiam ca mi se va indeplini intr-o zi, dar nu speram ca atat de repede. O saptamana mai tarziu, ma intreaba o prietena, asa tam-nesam: Auzi, ai chef de-un Tenerife? Am gasit o oferta misto!
Evident ca prima reactie a fost sa-mi fac cruce! 😄😄
Astfel, peste o luna, pe la mijloc de octombrie, plecam in Tenerife, cu escala la Madrid. Drumul a fost foarte misto pentru ca deja ne imprietenisem cu gasca de vacanta - oameni cunoscuti prin intermediul agentiei de la care am cumparat vacanta-, am ras mult, am facut planuri de plaja si au trecut foarte repede orele pana in Madrid. Au urmat vreo cateva ore, pana la escala, in care aproape ca am adormit cu capul pe masa din aeroport, dar intr-un fel asa am avut sansa sa ne cunoastem mai bine intre noi. Stiti cum e: greutatile unesc oamenii. Asteptam cu nerabdare sa ajungem la plaja, la soare si la ocean, asa ca aproape nici nu am simtit zborul urmator, pana pe aeroportul Tenerife Sud.
Tenerife este cea mai mare insulă din Arhipelagul Canarelor și se situează în Oceanul Atlantic. Deși aparțin Spaniei, Insulele Canare sunt într-o relație la distanță cu țara-mamă, pentru că se află mai aproape de continentul adoptiv, Africa, de unde si clima calda tot timpul anului in zona sudica. Mai exact, Tenerife se află la 1000 km de Peninsula Iberică și la doar 300 km de continentul african.
Nu degeaba, Tenerife se cheama "Insula primaverii vesnice". De regulă, temperaturile ajung până la maximum 28 de grade Celsius în lunile de vară și nu scad sub 20 de grade iarna. Pe cale de consecință, pe insulă nu există nici frig, nici canicula. Cel putin, nu in jumatatea sudica a insulei pentru ca in cea nordica am inteles ca temperatura variaza.
Apropo, sa stiti ca daca un simulator de temperaturi va arata 23-24 de grade Celsius, ele sunt echivalentul unor 28-29 grade ale verii noastre. Cand am fost eu, la final de octombrie, nisipul ardea. Trebuia sa fugi de pe sezlong pana in apa pentru ca te frigeau talpile. Cu toate astea, nu simti ca te sufoci, este un aer foarte bine respirabil, uneori se simte racoare, dar cu toate astea te bronzezi.
Dar, repet: Nordul este mai racoros, ploua, de unde si vegetatia verde si abundenta, sunt nori, pe El Teide chiar ninge, iar in Sud este vreme de plaja, cer senin si nisip care frige.  Deci, da, in Nord - Puerto de la Cruz clima este variabila, în zona sud-vestică și cea mai renumită printre turiști - Los Cristianos, Playa de las Americas, Adeje - se face plaja tot timpul anului.
Cazarea noastra a fost undeva pe langa Playa de la Arena, o zona foarte draguta, extrem de curata si de dichisita. Adica nu vezi borduri stricate, case parasite, gunoi pe strada, pomi uscati, paragina si jeg. Nici vorba de asa ceva. Daca stau sa ma gandesc bine, nici nu cred ca am vazut asa ceva undeva pe insula, atat cat am vizitat noi. Totul este impecabil. Oamenii sunt si ei extrem de amabili si de calzi, si vorbesc frumos, si-ti spun "mi amor" chiar si la magazin si "Hola, muneca" pe strada, chiar si maturatorii iti ureaza "Buna dimineata!". Pluteste buna-dispozitia in aer, si pozitivismul, si relaxarea. Oamenii sunt relaxati si linistiti si asta se transmite si turistilor!
Preturile sunt ok, la modul ca, daca nu stiti, ei nu au TVA, asa ca, de la apa la benzina si de la mancare la haine si parfumuri, totul este foarte acceptabil ca si pret. Mi-am luat parfumuri din parfumeriile mall la jumatate fata de preturile din Sephorele noastre, sa nu mai spun de bonusurile pe care le primesti, adica multe esantioane si mostre, plus zambete si multumiri.
Noi am inchiriat o masina, v-am spus ca benzina este ieftina, si am vizitat cateva plaje si celebrele parcuri - Loro Park, Siam Park, Aqualand, Jungle park, Monkey park, etc. Prietenii nostri au urcat pe vulcanul El Teide - evident ca eu nu am fost. De fapt nici o fata nu a mers, noi am ramas la plaja. 😄
Marea - Oceanul Atlantic, de fapt - este turcoaz, insa plajele nu sunt cu nisip auriu, ca in insulele exotice clasice, ci negru. Tenerife este o insulă de origine vulcanică, cu un vulcan încă activ fix în mijlocul său, care se întâmplă să fie și cel mai înalt vârf din Spania (3 718m).
Exista insa, unele si cu nisip auriu, Teresitas de exemplu. Sunt atat de multe locuri frumoase, incat va spun sincer ca nu va ajunge o saptamana. Eu regret foarte tare ca am stat doar 7 zile, imi doresc sa revin si sa vad si locurile care mi-au scapat. Va recomand din suflet sa va luati cat de multe zile puteti, sa nu bateti atat drum doar pentru sapte zile, ca este pacat! Veti regreta!
Nu ma mai lungesc cu vorba, va spun doar ca trebuie sa cititi inainte cate ceva despre insula si ceea ce ofera ea, asa incat sa pierdeti cat mai putin dintre minunile acestui loc!
Acum va las sa aruncati un ochi pe poze!

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search