luni, 1 septembrie 2014

I left my heart in Lefkada!

Am absenta motivata pentru chiulul de pe blog: am fost in vacanta, poate in cea mai frumoasa vacanta de pana acum, din Grecia, in insula Lefkada. Imi doream de vreo 3 ani sa ajung acolo, dar cum agentiile noastre de turism nu prea aveau oferte in aceasta superba parte a Greciei si cum pe cont propriu am ezitat sa merg, a trebuit sa aman. Pana in vara asta. Am analizat ofertele agentiilor Christian Tour, Europa Travel, Gulliver Tours - toate surori de tata, din cate stiu eu :) - si, pe ultima suta de metri am ales-o pe cea castigatoare: Gulliver Tours ne-a avantajat pe noi ca si grup, cel mai bine din punct de vedere calitate - pret. Recomand cu drag agentia pentru ca are toate atuurile: seriozitate, profesionalism, sinceritate, oferte foarte bune.

Lefkada s-a dovedit a fi mai frumoasa decat in vederi! Are plaje incredibil de frumoase, intinse cat vezi cu ochii, apa turcoaz cum nu credeam ca exista, munti inalti, acoperiti de vegetatie bogata, iar peisajul pe care il ofera natura, cu brazi printre ramurile carora sa vezi turcoazul apei, este inegalat de orice altceva am vazut pana acum. Daca mergeti in Lefkada sa nu care cumva sa ratati plajele Egremni - cea mai frumoasa plaja din Grecia pe care am vazut-o pana acum si in topul celor mai frumoase din lume, Kathisma si Porto Katsiki. Noi am fost cazati in Nidri, un oras cochet, cu port si taverne de poveste in zona portului, cu vedere la yachturile si barcile ancorate, luminate de felinare si de chipurile grecilor zambitori si mereu prietenosi. Este orasul in care m-as caza din nou daca as mai merge in Lefkada. Am vizitat aproape toata insula cu o masina inchiriata, dar Nidri mi-a placut cel mai mult. Are de toate!
Am ajuns si in partea de vest, unde sunt plajele superbe mentionate mai sus, Vasiliki mai este un orasel port cochet, care mi-a placut, dar nu la fel de mult ca Nidri. Capitala Lefkada este frumoasa, insa foarte aglomerata si nu prea am regasit acolo aerul boem pe care il caut in vacanta. Frumos, dar cam rece si cu preturi mai mari decat in restul statiunilor.
Va recomand si croazierele in imprejurimi. Noi am mers in doua dintre ele, una propusa de agentie - pe insula Meganisi, Scorpio (insula lui Aristotel Onassis), am calcat pe plaja preferata a lui Jackie Kennedy, apoi am ancorat pe o plaja micuta, cu apa superlimpede, unde echipajul a pregatit souvlaki pentru toata lumea. Frigarui din carne de porc, daca inca nu ati fost in Grecia si nu stiti ce-i ala souvlaki :) Eram, cu totii, atat de toropiti de soare, obositi dupa sariturile de pe vaporas si de la lupta cu valurile, informetati, incat masa pe care am mancat-o pe acea insula extrem de privata - in sensul ca eram doar noi acolo, cei care am plecat din portul Lefkada, un sentiment foarte placut, parca eram naufragiati, dar cu voia noastra :))- a fost cea mai buna din tot sejurul! Frigarui de porc, salata greceasca, sos tsasiki, branza feta. Simplu si extrem, dar extrem de gustos :) A costat 28 de euro toata plimbarea si a meritat fiecare cent!
Cea de-a doua croaziera am cumparat-o din port. Se fac zilnic astfel de plimbari pe mare in insulele apropiate, iar cei care te invita sa-i insotesti sunt peste tot prin oras, pe plaja, prin port, dar deloc agresivi. Am ales o croaziera care avea alt traseu decat plimbarea precedenta, cu un vas mult mai mare, cu 2 etaje, care ne-a dus in Meganisi, Kefalonia, Ithaca, Scorpio, Egremni, pestera albastra si au mai fost cateva opriri, dar nu-mi mai amintesc acum :D
A costat 17 euro toata distractia asta. Pretul initial era 20, dar ne-au facut reducere de grup, 4 persoane adica :) Nu va feriti sa negociati orice cumparati pentru ca grecii sunt deschisi la propunerile turistilor.
Am zburat si cu parasuta! Nu credeam ca voi face parasailing in viata mea, dar mi-am infrant teama si a fost, poate, cea mai misto senzatie din viata mea! Ne-am ridicat la 1.300 metri deasupra apei, cu parasuta trasa de barca si a fost sen-za-ti-o-nal!!!!!! As repeta oricand experienta!

Mancarea... Hm... mancarea este senzationala peste tot! Peste fi fructe de mare proaspete peste tot pe unde am mancat! N-am avut nimic de reprosat!
M-a dezamagit totusi ca, desi Grecia este totusi, taramul in care lamaii, portocalii, maslinii, smochinii cresc peste tot, in curtile oamenilor, te lovesti de ei pe strada, pe camp, oriunde, nu peste tot aveau fresh proaspat de portocale sau limonada. Sau smochine. Sau masline. De exemplu, noi la hotel, la micul dejun nu aveam masline. Ne-am bucurat de ele doar in prima zi, iar apoi pauza. Indiferent cat de saracacios ar fi micul dejun pregatit pentru turisti, in functie de banii platiti pentru sejur, habar n-am care sunt criteriile lor, mi se pare aberant sa nu pui macar masline pe masa, avand in vedere ca cresc la tine in curte!
La fel si cu limonada. Limonada din lamaie, miere si apa, aia pe care o cunoastem cu totii. Daca cereai asa ceva in oras, iti aduceau Fanta de lamaie! WTF?! "Oh, nu, suc proaspat de lamaie nu avem!", ti se spunea intr-o romana aproape perfecta....
Una peste alta, cum spuneam, a fost una dintre cele mai frumoase vacante ale mele, din Grecia si de oriunde!
Va arat cateva poze, asa sa va faceti o idee! :)

silvia spunea...

Si eu tot in Nidri, Lefkada merg peste doua sapt... spune-mi te rog cum sunt preturile pe la taverne in general... si cu ce ai ajuns pe celelalte plaje... stiu ca sunt destul de departe de Nidri. Multumesc:) Din ce vad in pozele tale, se pare ca am ales bine destinatia :)

Anonim spunea...

Supeeerb!Unde ati stat in Lefkada?

Miu Miu spunea...

Doamne, ce poze frumoase, tu draga mea. M-ai convins ca vreau si eu acolo fara discutii :))

Te pup

Zuzele spunea...

@ Silvia, nu stiu ce sa-ti spun despre preturi, depinde ce buget ai :) Sunt multe supermarketuri de unde iti poti lua bauturi, fructe, etc la preturi ok.Un bax de 10 sticle de 0.5 de apa plata costa 2 euro. Poti lua asa si pui la frigider. Separat, costa 50 de centi o apa la 0.5, 1 euro o cola la 0.5...
Pe la taverne, depinde ce mananci.. 7-8 euro o portie de paste, 3 euro o salata greceasca, 2 euro gyros cu garnitura de cartofi prajiti...
Fructele de mare sunt proaspete si delicioase, dar mai scumpute.. vreo 10-12 euro un platou cu creveti, peste, calamari, caracatita, cartofi prajiti, salata...

Pe insula am ajuns cu masina inchiriata. Iti recomand! Este cel mai ok mijloc de transport de colo colo :) Ai libertate sa te opresti unde vrei
Sau mai poti lua scuter. Un cuplu, prieteni de-ai nostri, au ales scuterul si s-au deplasat foarte ok. Este si mult mai ieftin decat masina, dar masina este mai comoda :)
Distractie placuta!!!!!
pup

Zuzele spunea...

@ Andreea my love, neaparat sa mergi acolo, este minunat!
Pup

silvia spunea...

Multumesc...preturile sunt ok. :) Nu am niciun dubiu ca va fi superb!

Manases Andrea spunea...

Iubesc Grecia si te inteleg perfect ca ti-ai lasat acolo inima! Fotografiile sunt superbe!

fashion doctor spunea...

Diva, dar de ce nu alegi booking? niciodata nu as alege vreo agentie. superb. eu plec saptasta.pupp

ramy spunea...

WOW cate amintiri...am fost si eu prin 2008 si este intr-adevar foarte frumos!

Toma Aurora spunea...

Și Aerotravel vinde pachete către Lefkada și Skiathos, două locații din Grecia pentru care, întradevăr, nu se găsesc foarte multe opțiuni. Sunt de vis fotografiile, mi-au amintit de prima mea vacanță la mare pe anul acesta. Eu am fost în Skiathos și m-aș duce acolo și anul viitor, mi-a venit să plâng când am plecat :D

Loredana spunea...

Superb ! Am tot auzit lucruri frumoase despre aceasta locatie....sigur va urma si la noi! Grecia e frumoasa! Am fost anul trecut in Corfu....si mi-a placut enorm! :)
Frumoase pozele! ;)

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search